Godot Oyun Motoru Hakkında


Godot Oyun Motoru

Godot Ücretsiz Oyun Motoru


Godot C++(GDNative) ile yazılmış, MIT lisansı altında ücretsiz, kar amacı gütmeyen, platformalar arası ve açık kaynak kodlu bir oyun motorudur. Software Freedom Conservancy, diğer sponsorlar ve bireysel bağışçılar tarafından desteklenmektedir. Geliştirilmesine 2007 yılında başlanan Godot için kuruculardan Linietsky bir sunumunda, "Godot" isminin Samuel Beckett'in Godot'yu Beklerken adlı tiyatro oyunuyla olan ilişkisi nedeniyle seçildiğini, çünkü motora yeni özellikler eklemenin hiç bitmeyen isteğini temsil ettiğini, bunun da onu kapsamlı bir ürüne yaklaştıracağını belirtmiştir. 
Arjantinli yazılım geliştiricileri Juan Linietsky ve Ariel Manzur tarafından 14 Ocak 2014'de Godot piyasaya duyurulmadan önce Latin Amerika'daki Okam Studio için geliştirilmiştir. OKAM Studio'nun birçok oyunu Escoria ve Dog Mendonça & Pizza Boy da dahil olmak üzere Godot kullanılarak yapılmıştır. 

Godot ile Linux, macOS ve Windows üzerinde 2D ve 3D oyunlar geliştirilebilir. Geliştirilen bu oyunlar mobil platformlar(Android, iOS), sanal/genişletilmiş gerçeklik platformlar, masaüstü platformlar(Linux, macOS, Windows) ve web platform(HTML5) üzerinde çalıştırılabilirler. Godot oyun motoru GDScript, C++ ve C# dahil olmak üzere oyun yapmak için çeşitli programlama dillerini destekler. Topluluk tarafından desteklenen diller arasında Rust, Nim, JavaScript, Haskell, Clojure, Swift ve D bulunur. GDScript'e görsel eşdeğeri olacak şekilde tasarlanan yerleşik dil VisualScript aracılığıyla blok tabanlı kodlama(Unreal BluePrints benzeri) desteklenmektedir. Ayrıca oyun motoru 3D fizik simülasyonu için Bullet fizik motorunu kullanmaktadır. 2022 son çeyreği çıkışı planlanan Godot 4.0 sürümü ile Vulkan grafik API'si, SDF tabanlı küresel aydınlatmanın yanı sıra çeşitli editör değişiklikleri ve performans optimizasyonları da sunulacak. 

Uluslararası bir proje olarak Godot, dünya çapında aktif bir topluluğa sahip. 
Aktif topluluk desteği, sahne-düğüm hiyerarşisi ile nesne yönelimli tasarımı, düşük sistem gereksinimi, sürekli geliştirilen özellikleri ve ekip çalışması için açık klasörlü proje dosya sistemi avantajlarıyla Godot şimdiden popüler bir oyun motoru oldu. 
Popüler oyun motorları ve Godot temel özellik kıyaslama tablosunu inceleyebilirsiniz.

unity-unreal engine-cryengine-godot


Oyun motorundan kısaca bahsettik. Kişisel deneyim ve fikirlerimle yazıya devam edeceğim.

Üniversitedeyken oyun motorları hakkında kıyaslama ve ücretsiz alternatifleri incelerken Godot'u bulmuştum. Oyun geliştirirken geliştirme ortamına aylık ödeme yapmamak veya oyun satışındaki kâr belirli sınırı aşınca istenilen komisyonu ödememek için alternatif olan Godot dikkatimi çekmişti. 2018'de Unreal veya Unity ile kıyaslanamayacak kadar eksikleri olduğu halde hızla özellik ve platform desteği gelmesi takdir ettiğim yönlerindendi. 
Gelecek vaat eden ve büyük bir projeye dönüşeceğinden emin olduğum Godot projesini geliştiren ekibe katılamadığım için üzülüyorum. Ama en azından kendilerinin de belirttiği gibi, teknik bilgi olmadan da Godot projesine destek olabiliriz. Aylık olarak Patreon veya tek seferlik doğrudan PayPal aracılığıyla bağış yapabilirsiniz.


Godot-Donate


Oyun geliştirmeye yeni başlayanlar ve oyun kodunun son satırına kadar tamamen kendine ait olmasını isteyip oyun motoruna hiçbir zaman ödeme yapmak istemeyenler GODOT tercih etmeli.
Her ay gelişen arayüzü ve özellikleriyle Godot oyun motoru beni şimdiden çok heyecanlandırıyor. 
Türkçe Godot eğitim kursları ve dokümantasyonu da hızla artmakta. Oyun yapımcıları özellikle 3D için şimdilik diğer motorları seçseler de, bağımsız geliştiricilerin 2D platformu için Godot'u daha fazla tercih etmesi ve desteklemesi gerekiyor. 

Godot'u geliştiren ve destekleyenlere teşekkürler.


YORUM GÖNDER

Yorum yok